شنبه, 13 آبان 1402 ساعت 10:07

ردیابی خطوط هوایی در چهار سال گذشته


در سال 2019تعداد 256 ایرلاین جدید وارد صنعت شدند و تا سال 2023 به فعالیت خود ادامه دادند. با این حال 20درصد (50 شرکت هواپیمایی) از 256 اصلی امسال نتوانستند هیچ ظرفیتی را ثبت کنند و از این چالش سخت بیرون بیایند.
هر سال یک سری استارت‌آپ‌های جدید وارد بازار هوایی می‌شوند و چند شرکت هواپیمایی نیز تجارت خود را متوقف می‌کنند، این تحول طبیعی در صنعت هواپیمایی است.
دلایل مختلفی وجود داشته که چرا برخی از خطوط هوایی نتوانستند در سال 2023 به فعالیت خود ادامه دهند . برخی به دلیل جنگ اوکراین شکست خوردند، برخی از پروازهای برنامه ریزی شده به خدمات چارتر تغییر کردند و برخی کاملاً ناپدید شدند.
بزرگترین خطوط هوایی راه اندازی شده از سال 2019
در میان فهرست شرکت‌های هواپیمایی که موفق شده‌اند، یک یا دو شرکت هواپیمایی وجود دارند که به هر دلیلی نام‌شان را تغییر دادند. جدول زیر 15 شرکت هواپیمایی بزرگ را نشان می دهد که از سال 2019 ظهور کرده اند، نام خود را تغییر داده اند یا تغییر ساختار داده اند .

بزرگترین خطوط هوایی ناپدید شده از سال 2019
در سمت دیگر طیف، مواردی وجود دارند که در سال 2019 فعالیت داشتند اما اکنون تجارت خود را متوقف کرده اند. در جدول زیر، خطوط هوایی را حذف کرده‌ایم که به دلیل تغییر نام و غیره در جدول بالا آمده‌اند و فقط آنهایی را که واقعاً از رادار خارج شده‌اند فهرست کرده‌ایم.

رسیدن به اهداف بسیار مهم است
راه اندازی خطوط هوایی فوق العاده دشوار است، پول نقد به سرعت ناپدید می شود و تضمین مجوزهای عملیاتی لازم اغلب بیش از حد انتظار طول می کشد و این حتی قبل از تامین منابع هواپیما است. ایمنی، اجتناب از رقابت، و ساخت تمام سیستم های رزرو و پشتیبانی نیز ضروری است.
در واقع، شواهد حاکی از آن است که در بیشتر موارد خطوط هوایی جدید یا تناسخ ایرلاین های موجود هستند یا توسط مدیران اجرایی موفق قبلی ایجاد شده اند.

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…