چهارشنبه, 04 بهمن 1402 ساعت 08:32

یاتا و ایکائو همکاری های خود را گسترش دادند


انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) و سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) همکاری طولانی مدت خود را برای تنظیم و اجرای استانداردهای جهانی برای حمل ایمن کالاهای خطرناک از طریق هوایی گسترش دادند. توافقی در این زمینه در دفتر یاتا در ژنو در جریان دیدار خوان کارلوس سالازار، دبیرکل ایکائو منعقد شد که طی آن همکاری بیشتر بین دو سازمان مورد بحث قرار گرفت.
یاتا در سال 1956 شروع به صدور دستورالعمل برای حمل کالاهای خطرناک در هواپیما کرد و از آن زمان تاکنون استانداردها را به روز کرده است. با تصویب پیوست 18 ایکائو در ژانویه 1984 رویکرد رسمی‌تری در این زمینه در سطح نظارتی اتخاذ شد. این پیوست اصول کلی برای حمل و نقل بین‌المللی کالاهای خطرناک را تشریح می‌کند.
دستورالعمل های فنی برای حمل و نقل ایمن کالاهای خطرناک از طریق هوایی، مقررات اساسی پیوست 18 را تقویت می کند و حاوی تمام دستورالعمل های دقیق لازم برای حمل و نقل بین المللی ایمن کالاهای خطرناک از طریق هوایی است. علاوه بر این، راهنمایی هایی را برای بازرسی و نظارت به کشورها ارائه می کند.
بر اساس دستورالعمل های فنی مورد توافق دولتها ، ایکائو با یاتا برای توسعه ابزارهای عملی قابل اجرا و توصیه های عملیاتی همکاری می کند تا مقررات کالاهای خطرناک و استانداردهای جهانی قابل اجرا برای کل زنجیره ارزش - تولید کنندگان، حمل و نقل، خطوط هوایی، حمل و نقل کالا و حمل و نقل زمینی تقویت شوند. این مقررات شامل اسناد پشتیبان، ابزارها، دستورالعمل‌ها و یادداشت‌هایی است که برای یک رویکرد عملی و سازگار به پذیرش، بازرسی، جابجایی و حمل کالاهای خطرناک در هواپیما ضروری است.
حمل ایمن کالاهای خطرناک به دلیل رعایت دقیق استانداردها و دستورالعمل‌های جهانی به یک روش معمول تبدیل شده است. توافق نامه جدید تضمین می کند که حمل کالاهای خطرناک مطابق با بالاترین استانداردهای جهانی ادامه خواهد یافت. برای این منظور، یاتا به کار حمایتی خود با سهامداران کلیدی برای حفظ یک رویکرد همسو و عملاً متمرکز در سطح جهانی برای حمل و نقل منظم کالاهای خطرناک ادامه خواهد داد. ویلی والش، مدیرکل یاتا، گفت: این امر منجر به زنجیره‌های تامین کارآمدتر و قوی‌تر می‌شود و در عین حال اولویت شماره یک ایمنی هوانوردی را حفظ می‌کند.

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…