جمعه, 19 خرداد 1402 ساعت 13:57

لغو مجوز پروازها چاره کار نیست


در گفتگوی ویژه خبری 17 خرداد 1402 موضوع ابطال مجوز پرواز چندین شرکت هواپیمایی به دلیل گرانفروشی با حضور حسن خوشخو معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری و سید عبدالرضا موسوی رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی بررسی شد.
موسوی رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی در این باره گفت: مشکل قیمت بلیت هواپیما باید ریشه یابی شود و فقط برخورد با شرکت های هواپیمایی موضوع را حل نمی کند.
اجرای دستور سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص قیمت بلیت برای شرکت های هواپیمایی امکان پذیر نیست و لازم است تا بحث آزادسازی قیمت بلیت هواپیما طبق قانون اجرا شود.
رئیس انجمن شرکتهای در پاسخ به استفاده از یارانه دولتی گفت: ما اعلام کرده ایم که آماده هستیم این یارانه حذف شود ولی آزاد سازی به طور کامل اجرا شود. به عبارتی سوخت را به نرخ فوب به ما ارائه دهند. لازم به ذکر است که سرانه مصرف سوخت به ازای هر مسافر در یک مسیر بلند حدود ۴۰ لیتر است و بخش کوچکی از هزینه پروازی را شامل می شود. ما به غیر از سوخت، یارانه دیگری نمی گیریم و سایر ارز مورد نیاز را آزاد تهیه می کنیم.
موسوی ادامه داد : طبق قانون برنامه ششم واقعی کردن نرخ حمل و نقل هوایی از تکالیف دولت است و نباید از آن عدول شود. بنابراین در این خصوص سازمان هواپیمایی کشوری خلاف قانون عمل کرده است. لازم به ذکر است که عرضه و تقاضا در حوزه هوایی تعادل ندارد. عرضه در حوزه حمل و نقل هوایی متناسب نیست و این چالش ها را به همراه دارد.
رئیس انجمن افزود: فشار آوردن به قیمت بلیت هواپیما، تقاضا را در این بخش زیاد کرده است. در حال حاضر یک سوم هواپیماها در کشور فعال هستند که به دلیل زیان ده بودن پروازها شرکت ها قادر به تعمیرات نیستند.
موسوی تاکید کرد: راهکار آزادسازی قیمت بلیت هواپیما طبق قانون است. با این وجود ما داوطلبانه تضمین می دهیم نرخ بلیت از سقف معینی بالاتر نرود.
روابط عمومی انجمن شرکتهای هواپیمایی

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…