پنج شنبه, 31 تیر 1400 ساعت 00:15

رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی: افزایش قیمت بلیت هواپیما قانونی است


آماده‌ایم در صورت تامین ارز، بازگشت تخفیفات فرودگاهی و رفع اشکالات قانونی، قیمت بلیت‌ها را به سال ۹۰ برگردانیم.
سید عبدالرضا موسوی رئیس انجمن شرکتهای هواپیمایی ایران در گفتگو با شبکه خبر ، دلایل افزایش نرخ بلیت هواپیما را تشریح کرد .
وی گفت : قانون توسعه برنامه پنجم ، نرخ گزاری بلیت هواپیما توسط دولت را ممنوع کرده و مبنای نرخ را عرضه و تقاضای بازار قرار داده است . بر این اساس ، شرکتهای هواپیمایی می توانند از سال سوم برنامه ، نرخ آزاد را اجرا کنند و نرخ گزاری حتی در اختیار شورای عالی هواپیمایی هم نیست .
موسوی افزود : از طرفی بیش از 60 درصد هزینه شرکتهای هواپیمایی ارزی است و از طرفی نرخ ارز نسبت به سال 1396 بیش از 8 برابر افزایش پیدا کرده است . این بدان معنی است که 60 درصد هزینه های ما حدود 8 برابر افزایش یافته است . با توجه به این افزایش چگونه می توان انتظار داشت که نرخها کنترل شود .
رئیس انجمن در ادامه تاکید کرد : ما امروز یک نامه به وزیر محترم راه و شهرسازی ارسال کردیم و تاکید کردیم که شرکتهای هواپیمایی به هیچ وجه دنبال افزایش نرخ بلیت نیستند ، چراکه افزایش نرخ باعث کاهش تقاضا می شود و ما آسیب بیشتری خواهیم دید . بنابراین ما آمادگی داریم اگر ارز مورد نیاز شرکتهای هواپیمایی تامین شود و تخفیفات فرودگاهی که به تدریج حذف شده ، بازگردد و اشکالات قانونی که از سالها قبل به عنوان عوارض به نرخ بلیت هواپیما افزوده شده ، اصلاح گردد ، ما آمادگی داریم نرخها را به سال 1390 بازگردانیم .
موسوی ادامه داد : در سال 1390 ما یک ساعت پرواز یک صندلی را به 57000 تومان می فروختیم . به بیان دیگر نرخ یک ساعت پرواز برای یک صندلی 57 دلار بود ولی الان در سال 1400 ما همان صندلی را خوشبینانه اگر یک میلیون تومان بفروشیم ، معادل 40 دلار دریافت می کنیم . به بیان دیگر پس از گذشت ده سال ، شرکتهای هواپیمایی فقط در نرخ بلیت برای یک ساعت پرواز در هر صندلی 17 دلار کاهش درآمد دارند .

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…