پنج شنبه, 29 اسفند 1398 ساعت 00:11

راهکارهای حمایتی از ایرلاینها کدامند ؟


برایان پیرس یکی از اقتصاددانان ارشد بر اساس تحلیل یاتا از بحران کروناویروس در صنعت حمل و نقل هوایی معتقد است که شرکتهای هواپیمایی بهترین پاسخگو به توصیه های سازمان بهداشت جهانی بوده اند . وی معتقد است که حمل و نقل هوایی اگر چه در بخش مسافری با رکود بی سابقه ای روبرو بوده ولی نقش حمل ونقل بار هوایی کمک حیاتی به زنجیره تامین نیازهای کشورها داشته است .
وی می افزاید : الگوهای تقاضا به شدت تغییر کرده و حمایت دولتها در این زمان نقش حیاتی برای بقای شرکتهای هواپیمایی خواهد داشت . دولتها باید درک کنند که این وضعیت خارج از کنترل ایرلاینها است . با این توضیح دولتها می توانند از سه طریق برای جلوگیری از فاجعه در صنعت هوایی اقدام کنند .
اول ، حمایت مالی مستقیم از ایرلاینها برای جبران کاهش درآمدها . دوم پرداخت وام یا ضمانت وام های داده شده و سوم تخفیف یا تعلیق کلیه مالیات های حقوق و دستمزد کارفرمایی ، کاهش مالیات بردرآمد و چشم پوشی از مالیات بلیت و سایر عوارض وضع شده توسط دولت .
یاتا گزارش می دهد که در شرایط عادی ، خطوط هوایی حدود 35 درصد تجارت جهانی را حمل می کنند و هر شغل در صنعت حمل و نقل هوایی از 24 شغل در زنجیره سفر و گردشگری پشتیبانی می کند .

 

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…