سه شنبه, 01 مهر 1399 ساعت 10:49

شرایط میلیاردی بانک‌ها برای تسهیلات کرونایی ایرلاین‌ها


دبیر انجمن‌ شرکت‌های هواپیمایی گفت: هنوز تسهیلات کرونایی شرکت‌های هواپیمایی در گیر و دار شرایط عجیب و غریب بانکی است که برای وثایق بانکی باید میلیاردها تومان خرج کنند.
به گزارش ایسنا، در پی شیوع ویروس کرونا و ضرر و زیان هنگفت در حوزه حمل و نقل، ستاد ملی مقابله با کرونا تسهیلاتی را برای جبران این خسارت به این بخش و دیگر صنایع و مشاغل اختصاص داد و قرار شد تا تسهیلات کرونایی به بخش‌های مختلف حمل و نقل از رانندگان تا حمل و نقل ریلی و هوایی در تیر ماه پرداخت شود اما به نظر می‌رسد این وعده برای حوزه هوانوردی محقق نشده است.
مقصود اسعدی سامانی - دبیر انجمن‌ شرکت‌های هواپیمایی - در این باره به ایسنا گفت: با وجود گذشت ماه‌ها هنوز تسهیلات کرونایی به شرکت های هواپیمایی پرداخت نشده است و ایرلاین‌ها همچنان در گیر و دار بانک‌ها و شرایط عجیب و غریب‌شان هستند.
وی افزود: بانک‌های عامل به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده‌اند که اگر قرار است هواپیماها ضمانت وام‌های آن‌ها باشد باید در محضر به صورت رسمی ثبت شود و هزینه ثبت هواپیماها به ازای هر فروند ۱.۵ میلیارد تومان است.
دبیر انجمن‌ شرکت‌های هواپیمایی گفت: این در حالی است که هواپیماهای تحت مالکیت ایرلاین‌های داخلی در سازمان هواپیمایی کشوری ثبت می‌شوند و نقل و انتقال آن‌ها نیز در سازمان انجام می‍‌شود. بنابراین و با توجه به این قانون بانک‌ها بهتر است به جای تحمیل این هزینه‌های گزاف به ایرلاین‌ها از طریق سازمان هواپیمایی اقدام کنند.

 

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…