چاپ

ضرورت بازنگری در عوارض بلیت

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گقت: در حال حاضر صنعت حمل‌ونقل هوایی درگیر یک‌سری محدودیت‌هاست و آن هم عوارض‌هایی است که روی بلیت‌های شرکت‌های هوایی وضع شده است.

وی افزود: متاسفانه دستگاه‌های مختلف کشور که به نوعی در عرصه‌های گوناگون خدمات‌رسان هستند، وقتی با کمبود منابع مواجه می‌شوند، پیشنهادهایی را به نمایندگان مجلس می‌دهند و درصدی را روی بلیت‌های هوایی، جاده‌ای، دریایی و ریلی وضع می‌کنند. این عوارض‌ها به خصوص در حوزه هوایی بازدارنده و باعث افزایش هزینه سفر می‌شود.

مقصود اسعدی سامانی تصریح کرد: در قانون مالیات بر ارزش افزوده مواد 43، 46 و 47 وضع 5 درصد عوارض بلیت برای شهرداری منظور شده است. این موضوع مشکلاتی را برای شرکت‌های هواپیمایی ایجاد کرده است.

اسعدی‌سامانی عنوان کرد: برای مثال، یک شرکت هواپیمایی در حالی که در یک فرودگاه اصلا پروازی ندارد، شهرداری آن فرودگاه صورت‌حساب می‌فرستد و درخواست عوارض می‌کند. یا در شهری اصلا فروش بلیت ندارد، اما می‌بینیم درخواست عوارض شهرداری می‌کند. این معضلی برای شرکت‌های هواپیمایی شده است.

وی متذکر شد: این در حالی است که شهرداری‌ها هیچ سرویسی به فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی ارائه نمی‌دهند و گذاشتن 5 درصد تحت عنوان عوارض شهرداری، هزینه سفر مردم را افزایش می‌دهد و یک کار مازادی برای شرکت‌های هواپیمایی ایجاد می‌کند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: متاسفانه شهرداری‌ها در حال حاضر به شرکت‌های هواپیمایی فشار می‌آورند و اگر نتوانند پول خود را وصول کنند، از طریق کمیسیون ماده 77 از حساب شرکت‌های هواپیمایی برداشت می‌کنند.

اسعدی‌سامانی افزود: چند شرکت‌های هواپیمایی متاسفانه رقم‌های میلیاردی از حسابشان توسط شهرداری برداشته شده و این مشکلاتی را برای شرکت‌های هواپیمایی ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: فروش بلیت ما براساس استانداردهای جهانی یاتا است، هر عوارضی روی بلیت وضع می‌شود، باید توسط یاتا کدگذاری شود و به سراسر جهان ارسال شود تا براساس آن کد، رقم هزینه در بلیت درج شود.

We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…