چهارشنبه, 13 ارديبهشت 1402 ساعت 10:58

یاتا : صنعت هواپیمایی آماده 5جی نیست


یاتا از تمام شرکتهای مخابراتی خواست تا نسبت به کاهش قدرت 5جی باند سی در نزدیکی فرودگاه ها اقدام کنند . اگرچه توافق قبلی اعلام می دارد که شرکتهای هواپیمایی باید تا اول ژوئیه 2023 نسبت به ترمیم و بهسازی سیستم های اویونیکی خود اقدام کنند ولی یاتا معتقد است که این زمان ناکافی است .
یاتا معتقد است که خطوط هوایی این وضعیت را ایجاد نکردند بلکه آنها قربانی برنامه ریزی و هماهنگی ضعیف دولت ها هستند. نگرانی‌های صنعت هواپیمایی در مورد 5جی سال‌ها است که نادیده گرفته شده است.
یاتا از قبل هشدار داده که فعال سازی 5جی باند سی خطرات احتمالی با ارتفاع سنج های رادیویی هواپیما (radalts) به هنگام فرود را در پی خواهد داشت . از این رو شرکتهای هواپیمایی اجازه یافتند که در یک بازه زمانی مشخص نسبت به انطباق تجهیزات اویونیک با 5جی اقدام کنند.
بر این اساس یاتا از شرکت های مخابراتی خواسته تا در یک اقدام داوطلبانه این فرآیند را تا ژانویه 2028 به تعویق بیاندازند چراکه توسعه استانداردهای جدید در صنعت هواپیمایی پیش از 2024 تایید نخواهند شد. پس از آن نیز طراحی ، صدور گواهینامه و ساخت دستگاه های جدید برای نصب در هزاران هواپیما موجود زمان زیادی خواهد برد.

 

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…