دوشنبه, 31 مرداد 1401 ساعت 09:51

گزارش ایمنی 2021 ایکائو منتشر شد


ایکائو گزارش ایمنی سال 202۱ خود را منتشر کرده که تجزیه و تحلیل دقیقی از عملکرد ایمنی جهانی هوانوردی غیرنظامی ارائه می دهد.
نتایج گزارش، کاهش 9.8 درصدی نرخ تصادفات جهانی را برای سال گذشته در مقایسه با 2020 نشان می‌دهد که از 2.14 به 1.93 در هر میلیون کاهش یافته است.
در همین حال، تلفات در سال 2021 نسبت به سال 2020معادل 66 درصد کاهش یافته ، اگرچه تعداد تصادفات منجر به تلفات ثابت مانده است.
خوان کارلوس سالازار، دبیرکل ایکائو، گفت: این نتایج بسیار مثبت و دلگرم‌کننده هستند و مجدداً تأیید می‌کنند که حمل‌ونقل هوایی امن‌ترین شیوه حمل‌ونقل حتی در شرایط کنونی جهانی است.
وی افزود : پروازهای تجاری برنامه ریزی شده در سال 2021 تقریباً 11 درصد افزایش یافت، به بیانی میلیون ها پرواز با وجود کمبود منابع و بسیاری از چالش های عملیاتی دیگر که خطوط هوایی و فرودگاه ها با آن مواجه هستند، در امنیت کامل انجام شد.
سالواتوره سیاکیتانو، رئیس شورای ایکائو نیز گفت: عملکرد ایمنی مثبت اکو سیستم هوانوردی به‌عنوان بخشی از توصیه‌های پاسخ به همه‌گیری و بازیابی تعیین‌شده توسط کارگروه هوانوردی شورای ایکائو (CART) در کنفرانس ایکائو مطرح و پذیرفته شد.
گزارش ایمنی همچنین تأکید دارد که ایکائو در پاسخ به روندهای موجود و در حال ظهور، مشارکت نزدیک تری با جامعه هوانوردی بین المللی برای دستیابی به پیشرفت های ایمنی داشته باشد. این تاکید بر بهبود عملکرد ایمنی و کاهش ریسک ایمنی عملیاتی از طریق بهبود استانداردسازی، اجرا و نظارت استوار است.

 

 

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…