چهارشنبه, 19 مرداد 1401 ساعت 09:42

جوجه اردک زشت بازمی گردد


کمتر از دو سال پیش ایرباس های 380 در یک کوچ اجباری به دهکده های اسقاط رانده شدند ولی چند وقتی است که رهبران صنعت هوانوردی زمزمه جدیدی زیر لب دارند، بازگشت دوباره این هواپیما به آسمان ؟
ولی چرا این صدا دوباره شنیده می شود . کارشناسان اعتقاد دارند که روند بهبودی جهانی و افزایش غیرمنتظره تقاضا برای تابستان سبب شده تا برخی خطوط هوایی ارزش یک هواپیمای بزرگ در ناوگان خود را مجددا ارزیابی کنند ، به ویژه در فرودگاه هایی که محدودیت اسلات و منابع دارند ، وجود یک هواپیمای بزرگ برای پاسخگویی به نیاز بازار راه حل مناسبی است.
برای بسیاری از خطوط هوایی بهترین جایگزین ایرباس 380 بوئینگ 777 ایکس بود که بعید است زودتر از سال 2025 بازنشسته شود . از طرفی صبورترین خطوط هوایی نیز از تاخیر در تحویل سفارش های جدید ناامید شده به فکر چاره هستند .
البته اختلافات حقوقی شایع بین قطر ایرویز و ایرباس در مورد پوسته پوسته شدن رنگ بدنه ایرباس350 که خطری جدی تلقی می شود و منجر به زمینگیر شدن این فلیت شده ، در بازنگری و استفاده مجدد از ایرباس 380 بی تاثیر نبوده است .
بنابراین، مجموعه‌ای از حوادث غیرمرتبط باعث شده که جوجه اردک زشت برای اکثر خطوط هوایی در این بیماری همه‌گیر به یک قوی زیبا تبدیل شود.

 

 

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…