یکشنبه, 09 خرداد 1400 ساعت 12:07

هم افزایی هواپیمایی و گردشگری عامل اصلی بهبود اقتصاد جهانی است


دکتر فانگ لیو دبیرکل ایکائو که روز گذشته در مراسم افتتاحیه دفتر منطقه ای سازمان جهانی گردشگری ملل متحد (UNWTO) در خاورمیانه شرکت کرد ، از هم افزایی اساسی بین هواپیمایی ( حمل و نقل هوایی ) و گردشگری به عنوان عامل اصلی بهبود اقتصاد جهانی یاد کرد .
او تأکید کرد: ما اولویت دولت ها را توجه به توسعه پایدار و نوآوری در حمل و نقل هوایی و گردشگری می دانیم . ما باید وابستگی قوی بین این دو بخش را تشخیص دهیم و درک کنیم که چرا مقامات برای فناوری های جدید سرمایه گذاری می کنند .
حمل و نقل هوایی در میان کشورها یک رکن اساسی برای بازارهای گردشگری و عامل ایجاد یک زنجیره ارزش است . بیش از نیمی از 1.5 میلیارد گردشگر جهان قبل از همه گیری با هواپیما سفر می کردند و از این راه سالانه 900 میلیارد دلار درآمد ناخالص جهانی تولید می گردید .
هواپیمایی 15 هدف از 17 هدف توسعه پایدار سازمان ملل (SDG) تحت برنامه 2030 را به طور مستقیم پشتیبانی می کند و بر گردشگری تاثیرات غیر مستقیم و موثری دارد .
دکتر لیو خاطرنشان کرد: با تسریع نوآوری های دیجیتال در هواپیمایی ، هواپیماهای بدون سرنشین ، هوش مصنوعی و بلاکچین ، ما می توانیم کارآیی های اساسی ایجاد کنیم و توانایی های این بخش را برای رشد اقتصادی ، ایجاد شغل و تسهیل تجارت و گردشگری بهبود بخشیم.
دبیرکل ایکائو توجه حاضران را به این واقعیت جلب کرد که تأثیر همه گیری در سفرهای هوایی همچنان در سال 2021 عمیقا احساس خواهد شد. آخرین پیش بینی های ایکائو به حجم مسافران بین المللی اشاره دارد که از 66 تا 76 درصد کمتر از حجم قبل از همه گیری است.
دکتر لیو اظهار داشت : برای بهبودی پایدار از بحران کوید19نیاز به به حداکثر رساندن و متعادل سازی مزایای گردشگری و حمل و نقل هوایی ، ایجاد محیط های نظارتی ، سیاست های منسجم ، زیرساخت های با کیفیت و استراتژی های جامع برای استفاده کامل از مزایای ارائه شده توسط پیشرفتهای تکنولوژیکی است.

 

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…