سه شنبه, 23 دی 1399 ساعت 16:45

دیدار هیات مدیره انجمن با رئیس مجلس شورای اسلامی

 

هیات مدیره انجمن شرکتهای هواپیمایی ایران روز دوشنبه 22 دی ماه با آقای دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند .
در این دیدار که آقای فیروزی پور رئیس کمیته حمل و نقل هوایی کمیسیون عمران مجلس و آقای زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز حضور داشتند ، مسائل و مشکلات شرکتهای هواپیمایی مطرح و بررسی گردید .
آقای دکتر قالیباف ضمن تاکید بر اصلاح بخش های حکمرانی گفت : ضرورت فهم درست از حکمرانی در صنعت یک ضرورت است .
وی افزود : قیمت گذاری در صنعت حمل و نقل هوایی باید تابع عرضه و تقاضا باشد و مشکلات مطرح شده باید ریشه ای و با مطالعات دقیق در برنامه های کلان کشور به ویژه در برنامه هفتم توسعه برطرف گردد .
رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار دستور همکاری متقابل کمیته حمل و نقل مجلس و انجمن شرکتهای هواپیمایی را صادر و تاکید کرد : همکاری کمیته حمل و نقل هوایی مجلس با محوریت سازمان هواپیمایی کشوری با انجمن شرکتهای هواپیمایی و هلیکوپتری برای تدوین احکام لازم برای برنامه هفتم ضروری است .
اعضای انجمن شرکتهای هواپیمایی در این دیدار به طرح مشکلات ایجاد شده از سوی شهرداری ها در ارتباط با 5 درصد عوارض بر بلیت هواپیما ، برداشت بدون مجوز از حساب و انسداد حساب شرکتهای هواپیمایی ، عوارض هلال احمر ،اعمال محدوديت استفاده از ٦٠درصد ظرفيت هواپيماها ،ضرورت تقويت صندوق توسعه حمل ونقل براي تأمين سرمايه درگردش شركتها، ، لزوم معافيت از حقوق ورودي و ماليات برارزش افزوده موتور وقطعات هواپيما به عنوان بخشی از مشکلات اعضا اشاره کردند .
لزوم جلوگیری از ایجاد هرگونه عوارض جدید از جمله عوارض پیشنهادی برای اورژانس کشور و اصلاح برخی از قوانین و مقررات برای بهبود کسب و کارها در صنعت حمل و نقل هوایی از دیگر موارد مطرح در این دیدار بود .

روابط عمومی انجمن 

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…