شنبه, 22 شهریور 1399 ساعت 11:41

برای پرواز با هواپیماهای جدید آماده باشید


فلاینگ وی یک پروژه آینده نگر در حمل و نقل هوایی است که اول بار در 2014 توسط دانشگاه دلفت ، ایرباس و ک ال ام رونمایی شد . شرکت هواپیمایی هلند حمایت خود را از این طرح در جشن صدمین سالگرد خود به سال 2019 اعلام کرد . اولین پرواز مدل مقیاس شده این هواپیما به تازگی و با موفقیت انجام شد .
انتظار می رود که فلاینگ وی کمی کوچکتر از ایرباس 350 با ظرفیت مسافر یکسان ولی با 20 درصد مصرف سوخت کمتر باشد . رولوف ووس مدیر پروژه می گوید که اگر این پیکربندی موفق شود ، انقلابی ترین تغییر پس از اختراع موتور جت خواهد بود . پیشرانه های این هواپیما در حال حاضر دو موتور ایرباس 350 است ولی کارشناسان برای آن منبع انرژی جدیدی را در نظر دارند .
وی اضافه می کند که ما باید به فکر تغییر در زیرساخت های انرژی پایدار مانند هیدروژن باشیم و فلاینگ وی با پیکربندی جدیدش امکان مخازن حجیم را داراست ، چراکه شکل فلاینگ وی آزادی بیشتری به ما می دهد تا در قسمت بیرونی بالها ، مخازن بزرگ داشته باشیم .
رولوف ووس افزود : ما می خواستیم دنیا را متقاعد کنیم که این فقط یک هواپیمای کاغذی نیست . پرواز بعدی این نمونه برای سال آینده برنامه ریزی شده است . البته محققان اعتراف می کنند که یک هواپیمای واقعی فلاینگ وی شاید شبیه مدل امروزی خود نباشد . کارشناسان بر این باورند که این مفهوم جدید حداقل 25 سال دیگر نیازمند تحقیق است .

 

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…