یکشنبه, 19 مرداد 1399 ساعت 19:35

نقش فراموش شده تاریخی هواپیماها


ترکیه یک فروند ایرباس 340 بازنشسته خود را به مبلغ 1.4 میلیون دلار فروخت تا به یک رستوران در شمال این کشور تبدیل شود . برای این کار ، هواپیمای مذکور 8 تکه شد تا حمل زمینی آن امکان پذیر باشد . مالک جدید این هواپیما به دنبال اخذ مجوزهای بهداشتی لازم است تا پس از تایید ، از این هواپیما به عنوان یک سالن پذیرایی برای مهمانی های خاص استفاده کند .
ایرباس 340 مذکور 354 صندلی ظرفیت دارد ولی برای رستوران 280 صندلی پیش بینی شده است . این هواپیما در سال 1993 عرضه شد و تا سال 2011 که تولید می شد ، از محبوب ترین هواپیماهای دوربرد جهان بود . اگرچه این مدل بازنشسته شده ولی برخی خطوط هوایی به ندرت از آن استفاده می کنند .
تبدیل هواپیماها به رستوران یا انتقال آنها به شهربازی و حتی فروش آنها به مثابه آهن قراضه ، عادت مراکز هوایی است ولی آنچه در این میان دیده نمی شود ، نقش فرهنگی تاریخی یک هواپیما است . هواپیماها نیز همانند سایر مصنوعات فیزیکی ، بخشی ازتاریخ هوایی یک کشور محسوب می شوند و حتی می توان با ارایه مستندات لازم ، آنها را به ثبت ملی رساند ولی متاسفانه به جز موزه های بزرگ هوایی دنیا ، هیچ کس از این پنجره به موضوع نگاه نمی کند !

 

 

 

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…