چهارشنبه, 08 مرداد 1399 ساعت 18:50

زمستان سخت شرکتهای هواپیمایی در راه است


همین چند ماه پیش صنعت حمل و نقل هوایی رونق خوبی داشت . خطوط هوایی ایالات متحده به طور متوسط روزانه 2.5 میلیون مسافر را با 28 هزار پرواز در سراسر جهان جابجا می کردند . شرکتهای هواپیمایی ایالات متحده در اوایل سال 2020 با بیش از 450 هزار کارمند تمام وقت به بالاترین سطح اشتغال خود رسیده بودند .
اما ظاهرا هر سربالایی یک سرازیری به دنبال دارد . بحران کروناویروس نیز برای صنعت سقوط شدیدی به همراه داشت . شمار تلفات روزانه مسافر در فرودگاه های ایالات متحده در اواسط ماه آوریل به 87 هزار نفر کاهش یافت ، یعنی بیش از 90 درصد کاهش نسبت به میانگین روزانه یک سال قبل .
با گذشت یک ماه از بحران کرونا بیش از 32 هزار هواپیما در فرودگاه های ایالات متحده در زمین ماندند . مدیران ایرلاین ها نیز برای برخی از هواپیماهای خود ، بازنشستگی پیش از موعد مقرر کردند تا بار شبکه عملیات کاهش یابد . داده های کارشناسان نشان می دهد که شرکت های هواپیمایی ایالات متحده در ماه مارس حدود 10 میلیارد دلار در ماه از دست دادند ، رقمی که اکنون حدود 5 میلیارد دلار است .
بسته کمک های مالی 2.2 تریلیون دلاری که در ماه مارس توسط کنگره به تصویب رسید ، بسیاری از شرکت های هواپیمایی را ملزم کرد تا بخشی از پروازهای خود را تا پایان ماه سپتامبر حفظ کنند و دست به تعدیل نیرو نزنند ولی مدیران شرکتهای هواپیمایی ایالات متحده اذعان داشتند که پس از این دوره ، میانگین تعدیل نیروی آنها بین 30 تا 45 درصد خواهد بود ، مگر اینکه دولت به کمک بیاید .
شرکتهای هواپیمایی بر این اساس ، در حال ارایه برنامه های مختلف از جمله بازنشستگی زود هنگام ، مرخصی داوطلبانه و کاهش ساعت کار برای کارمندان هستند . اکثریت کارشناسان اقتصادی معتقدند که بازگشت به وضعیت قبل کرونا دو تا سه سال طول خواهد کشید و اگر برای شرکتهای هواپیمایی کمک نرسد ، زمستان سختی در پیش خواهند داشت .

 

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…