یکشنبه, 10 فروردين 1399 ساعت 19:07

شرکتهای هواپیمایی پس از کروناویروس چه خواهند کرد ؟


طی چند هفته گذشته در سرتاسر جهان (و چند ماه گذشته در آسیا) ، جهان حمل و نقل هوایی با بحران کروناویروس دست و پنجه نرم می کند. بسیاری از خطوط هوایی مجبور شدند پروازها را کاهش دهند و اکنون تصمیم می گیرند بخشی از ناوگان خود را زمین گیر کنند ولی واقعا شرکتهای هواپیمایی پس از کروناویروس چه خواهند کرد ؟
بوگدان دیمیترسکو ، کارشناس حمل و نقل هوایی و مؤلف کتاب Coronavirus Recovery Plan for Airlines می گوید : مدیران با تجربه از این بحران جان سالم به در می برند و چه بسا برندگان میدان آتی خواهند بود . اگرچه باید اعتراف کرد که بحران کرونا بی سابقه بوده است . به عبارتی بحران جهانی ، وابستگی بازارها ، بسته شدن مرزها ، ممنوعیت جابجایی و تعلیق فعالیت ها و مشاغل از جمله شاخص هایی است که جهان تا کنون تجربه نکرده است . ما در یک سال گذشته بحران بوئینگ 737 مکس را تجربه کردیم که بیش از 30 درصد از شرکتهای هواپیمایی جهان را تحت تاثیر قرار داد ولی بحران کرونا کل جهان را با رکود اقتصادی روبرو کرده است .
وی ادامه می دهد : به نظر من خطوط هوایی که بیشتر به علاقه سهامداران و افزایش ارزش سهام خود توجه داشته ، از این بحران بیرون می آیند . خطوط هوایی که از بحران های گذشته آموخته اند به طور فعال ماموریت خود را برای بهبود زندگی کارمندان و مشتریانشان اختصاص دهند ، مانند هر بحران قبلی (از جمله 11 سپتامبر یا سقوط اقتصاد 2008) ، این بحران خاص را پشت سر می گذارند.
دیمیترسکو معتقد است ، برخی خطوط هوایی سیاست "منتظر بمانیم و ببینیم" را در حال اجرا دارند که در این مرحله مضر است. این زمان باید هوشمندانه مورد استفاده قرار گیرد ، اول برای زنده ماندن در اثر بحران و دوم برای تغییر دادن مأموریت سازمانی ، عملیات ، ناوگان ، رویکرد فروش و ایجاد بازار های جدید.
وی خطوط هوایی ساوت وست را یکی از خطوط هوایی موفق می داند که با ابتکار عمل و انجام اقدامات مناسب برای مسافران خود ، از بحران یازده سپتامبر بیرون آمد. او معتقد است که کارگران و مهاجران اولین مسافران پس از بحران کرونا و گردشگران آخرین مسافران خطوط هوایی پس از بحران کرونا خواهند بود . بنابراین توجه به نیازهای گروه اول یکی از شاخص های موفقیت خواهد بود .
دیمیترسکو می گوید : معتقدم که اتحادهای استراتژیک موجود تغییر خواهند کرد . من انتظار دارم شرکت های هواپیمایی کم هزینه با حامل های پرچم ادغام شوند تا شکل جدیدی از عملیات ترکیبی ایجاد کنند.

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…