چهارشنبه, 20 ارديبهشت 1402 ساعت 10:06

یاتا : جریمه هزینه ها را افزایش می دهد ولی تاخیرها را حل نمی کند

یاتا از تصمیم وزارت حمل‌ونقل ایالات متحده برای افزایش هزینه‌های سفر هوایی و اجبار شرکت‌های هواپیمایی به پرداخت غرامت مالی به مسافران برای تأخیر و لغو پروازها، علاوه بر هزینه فعلی، انتقاد کرد.
شرکت های هواپیمایی سخت تلاش می کنند تا مسافران خود را به موقع به مقصد برسانند و تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن اثرات تاخیر انجام می دهند. خطوط هوایی در حال حاضر انگیزه های مناسبی برای رساندن مسافران خود به مقصد دارند.
مدیریت تاخیر و کنسلی برای خطوط هوایی بسیار پرهزینه است. ویلی والش، مدیرکل یاتا، گفت: هزینه اضافی که این قانون تحمیل می کند انگیزه جدیدی ایجاد نمی کند و احتمالاً بر قیمت بلیت تأثیر می گذارد.
این مقررات می تواند انتظارات غیر واقعی در بین مسافران ایجاد کند که بعید است برآورده شوند. اکثر شرایط نیز تحت پوشش این مقررات قرار نمی گیرند، زیرا آب و هوا مسئول عمده تاخیرهای سفر هوایی و لغو پرواز است.
کمبود کنترلر ترافیک هوایی در تأخیرهای سال گذشته نیز نقش داشته و در سال 2023 نیز پابرجاست. بسته شدن باند و خرابی تجهیزات نیز به تأخیر و لغو آن کمک می کند. علاوه بر این، مسائل زنجیره تامین در بخش‌های ساخت و پشتیبانی هواپیما نیز منجر به تاخیر در تحویل هواپیما و کمبود قطعات شده که شرکت‌های هواپیمایی کنترل کمی یا هیچ کنترلی بر آن ندارند.
در حالی که وزارت حمل‌ونقل ایالات متحده متذکر می شود که شرکت های هواپیمایی تنها مسئول جبران تاخیر و کنسلی مسافران خواهند بود در حالی که آب و هوا و سایر مسائل می تواند برای روزها یا حتی هفته ها اثرات منفی داشته باشد.
تجربه نشان می دهد که مقررات تنبیهی مانند این قانون پیشنهادی تأثیری بر میزان تاخیر و لغو پروازها ندارد. بررسی کامل مقررات حقوق مسافر اتحادیه اروپا EU261 که در سال 2020 توسط کمیسیون اروپا منتشر شد، خلاف آن را نشان داد.
به طور کلی کنسلی ها از 67000 در سال 2011 به 131700 در سال 2018 تقریبا دو برابر شد. همین نتیجه در مورد تاخیرهای پروازی رخ داد که از 60762 به 109396 افزایش یافت. در حالی که سهم تأخیرهای مربوط به خطوط هوایی به عنوان درصدی از کل تأخیرها کاهش یافته است.
هوانوردی یک فعالیت بسیار پیچیده و چند بعدی است که شرکای مختلف دارد و هر یک از آنها نقشی حیاتی در تضمین عملکرد روان سیستم حمل و نقل هوایی دارند. دولت به جای اینکه خطوط هوایی را تنها مقصر نشان دهد، باید در جهت تقویت سازمان هواپیمایی کشوری، افرایش نیروی متخصص و تکمیل اجرای برنامه نوسازی کنترل ترافیک هوایی که چندین دهه به تأخیر افتاده تلاش کند.
روابط عمومی انجمن شرکتهای هواپیمایی
بازنشر اخبار با ذکر منبع بلامانع است

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…