شنبه, 25 مرداد 1399 ساعت 13:29

بازیافت بوئینگ747 در چهار گام


کروناویروس سبب شده تا دو هواپیمای پهن پیکر بوئینگ 747 و ایرباس 380 در زمین بمانند و کمتر پرواز کنند . البته بوئینگ 747 اگرچه از فهرست هواپیماهای مسافری خارج شده ولی مشتریان زیادی برای ناوگان باری دارد . هواپیماهای فرسوده این مدل افسانه ای نیز بلا استفاده نمی مانند و قطعات مختلف آن در بازار پرطرفدار است .
بازیافت یک بوئینگ 747 نیز تخصص خود را دارد . این کار در چهار گام انجام می شود . اول کلیه مایعات مانند سوخت ، روغن و هیدرولیک تخلیه می شود و برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست ، با دقت ذخیره و دفع می گردد . دوم موتورهای غول پیکر جدا می شوند . این موتورها صدها هزار دلار در بازار دست دوم به فروش می رسند .
سوم قطعات قابل فروش جدا می شوند . یک فروند بوئینگ 747 حدود شش میلیون قطعه دارد که بسیاری از آنها قابل تعمیر و فروش است . به طور معمول 30 درصد قطعات در هواپیماهای 747 مورد استفاده قرار می گیرد . چهارم خرد کردن بدنه است . هر بوئینگ 747 حدود 66 تن آلومینیوم با استحکام بالا دارد که بخش عمده آن به چرخه بازیافت باز می گردد و به قوطی نوشابه تا بدنه دوچرخه تبدیل می شود .

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…