پنج شنبه, 30 بهمن 1399 ساعت 12:51

صنعت هواپیمایی را نجات دهید


عناوین خبری در همه جای دنیا نشان از وضعیت وخیم صنعت حمل و نقل هوایی دارد . در انگلیس ، رسانه ها نسبت به اظهارات نخست وزیر مبنی بر اینکه مردم هنوز نباید رزرو تعطیلات تابستانی را انجام دهند ، واکنش نشان می دهند . در ایالات متحده نیز رزروهای تعطیلات بهار کم است و همه امیدها به تابستان پیش رو است .
نگرانی واقعی این است که اگر گذرنامه های واکسیناسیون کوید19برای مسافرت های بین المللی اجباری شود ، مسافرت های هوایی باز هم کاهش می یابد . بنابراین یاتا و بسیاری از صنایع هواپیمایی در تلاشند تا آزمایشات راحتتر را به جای گذرنامه واکسیناسیون کلید بازگشایی آسمان قرار دهند.
شرکت های هواپیمایی و سایر نهادهای گردشگری در واکنش اقتصادی و سیاسی به ویروس ، تنها راه نجات را افزایش جمعیت واکسینه شده می دانند . هرچه جمعیت بیشتری واکسن بزنند ، سرعت بازسازی اقتصاد جهانی بیشتر خواهد شد. در همین رابطه دبیر انجمن خلبانان انگلستان دیروز نامه ای به نخست وزیر نوشت و از وی کمک فوری و جدی خواست .
در نامه برایان اشتراوتون ، دبیر این انجمن به نخست وزیر ، بوریس جانسون ، آمده است:"سیاست های دولت به طور چشمگیری هواپیمایی انگلیس را تعطیل کرده است. ما دلیل این تصمیمات را درک می کنیم ، اما تأثیرات آن فاجعه بار بوده است . اکنون بدون حمایت شما ، ما نگران هستیم که هواپیمایی انگلستان زنده نماند.
اشتراوتون می افزاید: دو گزینه وجود دارد، تغییر سیاست دولت برای پایان دادن به وضعیت فعلی هواپیمایی و یا حمایت اقتصادی قابل توجهی که هواپیمایی انگلیس را از یک فاجعه نجات دهد.
در این نامه به مشکل سه جانبه اشاره شده که منجر به بحران در حمل و نقل هوایی انگلیس شده است: عدم حمایت اقتصادی ، فقدان نقشه راه مشخص برای برون رفت از بحران و پیام های مختلف وزیران مختلف.
این نامه در زمانی نوشته شده كه ایالات متحده یك بسته كمك 14 میلیارد دلاری بیشتر برای حمایت از خطوط هوایی كشور تا سپتامبر 2021 تصویب كرده است.

روابط عمومی انجمن شرکتهای هواپیمایی و هلیکوپتری 

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…