دوشنبه, 06 دی 1400 ساعت 09:59

اُمیکرون چالش جدید حمل و نقل هوایی


همانطور که ظهور گونه آلفا کووید-19 در اواخر سال 2020 امیدها را برای بهبود ترافیک هوایی در سال جدید کاهش داد، گونه اُمیکرون نیز همان نقش را در پایان سال 2021 ایفا می کند.
تحولات روزهای اخیر نشان می دهد که اُمیکرون تأثیر کوتاه مدت قابل توجهی بر امور مالی خطوط هوایی خواهد داشت زیرا دولت ها محدودیت های مرزی را دوباره شروع کرده اند و مردم باید در برنامه های سفر خود تجدید نظر کنند.
در آسیا، بازارهای بزرگی مانند سنگاپور و تایلند که پیشرو بازگشایی منطقه بودند یک گام به عقب برداشته اند. در آمریکای شمالی نیز، دولت کانادا از شهروندان خواسته تا از سفرهای غیرضروری به خارج از کشور خودداری کنند.
برآوردهای دقیق از تأثیر بالقوه اُمیکرون در اروپا رو به افزایش است. برای مثال، رایان ایر در 22 دسامبر گفت که انتظار دارد ترافیک ماه ژانویه حدود 6 تا 7 میلیون مسافر باشد، زیرا ظرفیت این ماه را به یک سوم کاهش داده است. انتظار می رفت این شرکت در ژانویه حدود 10 میلیون مسافر جابجا کند.
البته با کاهش موج اُمیکرون هنوز دلایل محکمی بر این باور وجود دارد که سال 2022 می تواند سالی بهتر از سال 2021 برای صنعت هواپیمایی باشد؛ چراکه :
داده‌های اولیه نشان می‌دهد که واکسن‌های موجود همچنان سطح بالایی از محافظت در برابر کووید-19دارند. این امر نوید بخش آن است که دولت‌ها ممکن است به این سرعت ترمز سفر را نکشند.
از طرفی انتقال پذیری بالاتر این گونه به این معنی است که در هفته های آینده خدمات بهداشتی چالش بزرگتری را تجربه خواهند کرد .
روابط عمومی انجمن شرکتهای هواپیمایی و هلیکوپتری

 

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…