آرشیو مقالات

آسیب شناسی تکان های هوایی بر خدمه پروازی و مسافران

08 دی, 1397

تکان هاي ناشي از هواي متلاطم از علت هاي عمده آسيب ديدگي هاي در حين پرواز است. در بيست و پنج درصد موارد خلبان مجبور شده است تا مسير پرواز را تغيير دهد و در نخستين فرودگاه بنشيند. هر سال چندين تن در اثر تکان هاي هوايي آسيب هاي جوي مي بينند. در فاصله زماني بين سال هاي 2007 تا 2016 ميلادي 424 تن خدمه پر ...

تحلیلی بر خطرات برخورد روی باند

08 دی, 1397

برای بررسی علل بروز حادثه/ سانحه در سطح باند به اطلاعات بیشتری نیاز است. بدون شک با داشتن اطلاعات بیشتر به ویژه درباره عوامل انسانی خیلی بهتر می توان به علل حادثه/ سانحه در سطح باند پی برد زیرا عوامل انسانی از جمله عناصر عمده در بروز آنها است. کارشناسان می گویند با وجود پیشرفت های خیلی سریع در فناور ...

برقراری ارتباط در شرایط اضطراری

08 دی, 1397

شورای بررسی سانحه ایالات متحده می گوید باید ارتباط موثری بین میهمانداران و خلبانان برای مقابله با شرایط اضطراری وجود داشته باشد. این نتیجه بررسی یکی از حوادث هوایی بود که به خاطر آتش سوزی در یکی از موتورهای هواپیما، مسافران از همان طرفی که موتور آتش گرفته بود از سرسره پایین می آیند و یکی از مسافران ...

واکنش خلبانان در مواقع اضطراری

24 آذر, 1397

پژوهش ها نشان داده است که با اجرای آموزش های شگفت زدگی، از میزان شگفت زدگی خلبان نیز کاسته می شود. آموزش های ویژه شگفت زدگی می تواند باعث افزایش کارایی خلبانان در شرایط اضطراری در حین پرواز شود. زمانی که خلبان از وضعیت پیش آمده شگفت زده و غافلگیر شده است باید تصمیم گیری درستی داشته باشد. زمانی که خل ...

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…